Seguidors

20130302

[294] Lleida a les Tres Carreteres

1929. Lleida. Les tres carreteres, Josep Gaspar i Serra (ICC).
  Vista de la carretera de Barcelona (N-II) davant del cementiri de Lleida, en primer terme a la dreta.
1929. Lleida. Les tres carreteres, Josep Gaspar i Serra (ICC).
  Detall del cementiri de Lleida. En primer terme, el camí de la costa dels Mangraners (que encara no existien), on hi havia el camp d'aviació des d'on s'envolà aquesta avioneta. A l'altre costat del cementiri, la carretera de Tarragona arbrada a costat i costat. La carretera de Barcelona, la de Tarragona i la de Balaguer confluïen davant del cementiri i van originar la cruïlla de les 3 carreteres.
1929. Lleida. Les tres carreteres, Josep Gaspar i Serra (ICC).
  Detall de la fàbrica d'adobs, no sé si ja era de la casa Cros en aquella època. Ara hi ha el nou polígon, just a sota del dels Frares.
1929. Lleida. Les tres carreteres, Josep Gaspar i Serra (ICC).
  En paral·lel la carretera de Barcelona, amb alguns arbres als marges, i a l'esquerra la línia del ferrocarril al seu pas pel pla de Vilanoveta. A l'esquerra, marcada pels arbres i amb alguna tortera, baixa la 4a. sèquia principal del Canal d'Urgell, que des dels Mangraners baixava per desaiguar al riu Segre per la Mitjana. 
1929. Lleida. Les tres carreteres, Josep Gaspar i Serra (ICC).
  Detall del ramal semicircular que connectava l'estació del Pla de Vilanoveta, per on passava el ferrocarril de Barcelona, amb la línia de la Pobla, que pujava per l'horta de Granyena.
1929. Lleida. Les tres carreteres, Josep Gaspar i Serra (ICC).
  Detall del camí, a l'esquerra, que portava cap a Alcoletge. Anys a vindre, la carretera de Balaguer desembocaria a la Campsa, al peu del turó del polígon dels Frares, on ara hi ha la immensa rotonda de pujada als Mangraners. Com es veu a la primera fotografia, aquest camí s'acabava davant per davant del cementiri.

[293] Lo Pla de Vilanoveta (1929)